• חזון
  • מיזמי המסע שלנו
  • הצוות שלנו
    • שותפים למסע
  • ספריה
    • מאמרי YNET אביבה אלעד
    • אלון כותב
    • מאמרים תומכים
    • ראיונות
    • עדכונים עונתיים
      • עלון פברואר 2019
      • עלון דצמבר 2018
      • עלון נובמבר 2018
      • עלון יוני 2018
      • עלון יולי 2018
      • עלון אפריל 2018
      • סיכום שנתי מסע 2017
      • עדכון רבעון שלישי 2017
      • עדכון רבעון שני 2017
      • עדכון רבעון ראשון 2017
    • אירועים
      • כנס ההשקה – פברואר 2017
      • הכנס הראשון – פברואר 2018
      • כנס שותפי חוסן 619
      • כנס מובילי המסע החברתי 1019
  • צור קשר
תפריט
  • חזון
  • מיזמי המסע שלנו
  • הצוות שלנו
    • שותפים למסע
  • ספריה
    • מאמרי YNET אביבה אלעד
    • אלון כותב
    • מאמרים תומכים
    • ראיונות
    • עדכונים עונתיים
      • עלון פברואר 2019
      • עלון דצמבר 2018
      • עלון נובמבר 2018
      • עלון יוני 2018
      • עלון יולי 2018
      • עלון אפריל 2018
      • סיכום שנתי מסע 2017
      • עדכון רבעון שלישי 2017
      • עדכון רבעון שני 2017
      • עדכון רבעון ראשון 2017
    • אירועים
      • כנס ההשקה – פברואר 2017
      • הכנס הראשון – פברואר 2018
      • כנס שותפי חוסן 619
      • כנס מובילי המסע החברתי 1019
  • צור קשר
וייז למיון – אולי צריך לכלול גם ארצות שכנות, לאור מצב חדרי המיון?
ראשי › כל המאמרים › וייז למיון – אולי צריך לכלול גם ארצות שכנות, לאור מצב חדרי המיון?
30 בנובמבר 2018

הווייז של חדרי המיון? בדצמבר תושק אפליקצית לזמני ההמתנה במיון

מטרת המיזם של המשרד לשיוויון חברתי ומשרד הבריאות: קיצור זמני המתנה של מטופלים ומענה לבעיית העומסים בחדרי מיון. כמו כן תספק האפליקציה בקרה על קבלת החלטות כדי למנוע טעויות ובמקרי חירום לנתב את המטופל לחדר המיון הקרוב ביותר אליו

מערכת דוקטורס אונלי 18.11.2018, 14:14 עריכה

16 בתי חולים הצטרפו עד כה למיזם “מיון זמין” – פרויקט לטלפונים ניידים שמובילים המשרד לשוויון חברתי ומשרד הבריאות. מטרתו: להקל על העומסים בחדרי המיון.

המיזם, שהשקתו מתוכננת לחודש הבא, מבוסס על יישומון “ווייז”. זוהי מערכת מידע חדשנית, אחידה לכלל בתי החולים והקופות במטרה לקצר את תורי ההמתנה ולתת מענה לצווארי בקבוק במחלקות. כמו כן מיועדת האפליקציה לספק בקרה על קבלת החלטות כדי למנוע טעויות ובמקרי חירום לנתב את המטופל לחדר המיון הקרוב ביותר אליו, תוך התחשבות בעומסי התנועה בהגעה לבית החולים והעומסים בחדרי המיון. במילים אחרות: המטופל יופנה לחדר המיון שבו יוכל לקבל את השירות המהיר ביותר – אך המערכת יכולה להציע לו גם להגיע לבית חולים שאיננו הכי קרוב אליו גאוגרפית, אבל אין עומס בחדר המיון שבו וזמן ההמתנה לקבלת טיפול קצר יותר.

עד כה הצטרפו למיזם – “ווייז לחדר מיון” – 16 בתי חולים: פוריה, איכילוב, בני ציון, מעייני הישועה, ברזילי, זיו, וולפסון, בית החולים האנגלי בנצרת, הלל יפה, הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם, לניאדו, נהריה, אסף הרופא, שיבא ואחד מבתי החולים של שירותי בריאות כללית.

מדי שנה יש בישראל למעלה מ-2.6 מיליון ביקורים בחדרי מיון על פי נתוני משרד הבריאות. זמן ההמתנה הממוצע במיון עומד על 3.79 שעות – ונמצא במגמת עלייה. חולים הממתינים להעברה לאשפוז ממתינים גם יותר מ-5 שעות. התפוסה הממוצעת בחדרי המיון עלתה ב-2015 ל-111%.
התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בבתי החולים: קפלן (258%), שניידר (185%), ברזילי (184%), שיבא (164%), מאיר (152%), בילינסון (143%), רמב”ם (137%), סורוקה (134%), איכילוב (133%), שערי צדק (124%) וולפסון (120%). שעות העומס העיקריות הן מ-12:00 עד חצות כאשר שיא העומס הוא בין 14:00 ל-17:00.

היישומון יוצג בכנס “המדינות הדיגיטליות, פורום ה־D9” שיתקיים ביום רביעי וחמישי בירושלים ובתל אביב בהובלת המטה הלאומי “ישראל דיגיטלית” במשרד לשוויון חברתי.

מוזמנים להצטרף למסע החברתי להבראת הרפואה למיזם “קשר עין” שעומד לעבור שדרוג דיגיטלי בקרוב. ראו כאן https://goo.gl/2LiaUT

 

מעוניין להתנדב במיזם?
  • דרושים מתנדבים
  • תרמו למסע החברתי או העבירו תשלום לקורס
  • צור קשר
  • עקבו אחרינו ב-F
  • שאלות נפוצות

Designed by i-Logic

גלילה לראש העמוד